Je lepší svěřit SEO odborníkům?
Existuje vůbec někdo, kdo provozuje nějaký web a nikdy neslyšel o SEO? Pravděpodobně ne, protože optimalizace pro vyhledávače je alfou a omegou internetového bytí. Ona zajišťuje, aby k vám lidé přicházeli, a tím pádem ovlivňuje váš zisk. Otázkou zůstává, jak se k SEO postavit. Je potřeba platit si odborníky, nebo se s tím vypořádáte sami?
Návodů, jak na SEO, je na internetu spousta. Jenže optimalizace pro vyhledávače není až tak jednoduchá záležitost, přestože to tak může vypadat.
Slepě dodržovat návod se nemusí vždy vyplatit
Když se rozhodnete jít bod po bodu dle nějakého návodu, jak se „zaručeně“ dostat na přední pozice, může se stát, že se vaše místo v žebříčku naopak ještě sníží. Obzvlášť pokud si vyberete nějaký starší návod, je tu značné riziko, že už informace v něm nejsou aktuální. Vyhledávače mění své algoritmy, podle nichž vybírají nejlepší stránky, a to, co fungovalo kdysi, může dnes naopak vést k propadu. Odborníci tohle ví, vy asi ne, jestliže se o SEO nezajímáte hlouběji.
SEO v zahraničí, tam je odborník nutností
Situací, kdy je naprosto nezbytné najmout si profesionála, je případ, kdy působíte i v zahraničí. Třeba takový Google má sice nepochybně stejný algoritmus jak v ČR, tak v jiných státech, nicméně SEO (optimalizace) může být v zahraničí jiná. Největší překážkou je, že neznáte místní kulturu – nevíte tedy, co si můžete dovolit, a co by naopak bylo už nevhodné. Týká se to zejména jazykové bariéry, cílení na správná klíčová slova, linkbuildingu (možná sami nebudete vědět, z jakých zahraničních stránek by mohly vést hodnotné odkazy) apod.
Investované peníze se vám vrátí
Je potřeba počítat s tím, že SEO je déle trvající záležitost. Musíte navázat spolupráci trvající aspoň 4-6 měsíců, pokud chcete vidět dlouhodobý efekt. Ceny se pohybují v řádu tisíců korun měsíčně, a to podle velikosti vašeho webu (e-shopu, blogu, osobních stránek, …). Neváhejte ale kvůli ceně, protože takto investovaná částka se vám jednoho dne vrátí.